dimecres, 23 d’octubre del 2019

31- UN CANYAR FORA DEL TEMPS


Avui un text curt.
Una cançó diu que a casa les portes estan obertes a tots els vents, i també a la bona gent, i a la mort que la tancarà. En aquest moment, tinc dues de les meves filles, Nausícaa i Lucia, creuant en tren el país, quan encara és fosc, per arribar a Barcelona que ara és un foc. Porten il·lusió i llum. Vida. En tres hores sortirem de Portlligat, amics, companys de mar, i creuarem ones i vent per arribar a un canyar, al Rec de l'Espunya, a Cala Jonculs. Tenim un camí al davant, una sort.
Passades les tres hores, hem sortit i arribat al canyar. Aquest text d’un llibre parla de quelcom similar, i les fotos ho documenten.

Esta mañana navegamos, solitarios, hasta llegar a un cañaveral también solitario. Allí nos bañamos, nos secamos al sol, hablamos de Gilgamesh, de su epopeya, de su ansia de inmortalidad, y nos la pedimos para nosotros, la inmortalidad. Es invierno y volvemos contra viento y oleaje, con hambre y cansancio, felices sintiendo la presencia de la sal en nuestra piel, controlando el movimiento real de cada palada, percibiendo en todo instante el mar que nos rodea.

Durante el trayecto nos cruzamos tan solo con algún pájaro, con peces que saltan y escapan, y con una inmensa medusa. Hay otros animales, en los abismos, pero no los vemos, no existen para nosotros. En los acantilados vemos una vegetación precaria que se aferra y prolifera, y que nosotros intentamos reconocer y nombrar. Mientras paleo y enfrento las olas, pequeñas, apenas encrespadas, pienso que la única ola que me interesa es la primera, la que llega a mi proa, y que para nada me importan las otras, por inmensas que sean, porque solo me conciernen cuando se convierten en la primera, la que tengo que negociar. Así en la vida, que es como el mar, y en la que solo importa el momento presente.

Ara estem patint un fort temporal de llevant, però demà, si tot va bé, tornarem a sortir al mar. La vida continua.

Les fotos de la sortida de diumenge i que documenten el text del llibre:

























Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada